دریافت اپلیکیشن

اثبات ZK می تواند اینترنت را تغییر دهد، نه فقط Web3 – Aleo exec

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

[ad_1]
به گزارش بیت ارز و به نقل از کوین تلگراف

به گفته یکی از مدیران ارزهای دیجیتال، می‌توان از شواهد دانش صفر برای حل «بزرگ‌ترین مشکل» امروزی اینترنت یعنی حفظ حریم خصوصی استفاده کرد.

برنن شلوتر، مدیر بازاریابی پلتفرم زیرساختی متمرکز بر حریم خصوصی Aleo، در صحبت با Cointelegraph در کنفرانس انجمن اتریوم (EthCC) گفت: اثبات ZK به یک راه حل محبوب تبدیل شده است برای ارائه بلاک چین ها با مقیاس پذیری بهبود یافته از طریق جمع آوری ZK، آنها پتانسیل تغییر شکل کل اینترنت را دارند.

اثبات‌های ZK انتقال اطلاعات را بین دو طرف امکان‌پذیر می‌سازد که در آن مبتکر فقط باید اطلاعات مربوطه را برای گیرنده فاش کند. به عنوان مثال، برای اثبات سن یک فرد برای ورود به یک بار بدون افشای سن یا هویت واقعی خود به یک نگهبان، بالغ است.

شلوتر گفت اینترنت مدرن بود برای اولویت دادن به حریم خصوصی ساخته نشده است از کاربران آن

Schlueter توضیح داد: «زمانی که داده ها نیاز به تغییر دارند، زمانی که داده ها نیاز به نگهداری دارند، ما همیشه در آنجا آسیب پذیر خواهیم بود.

به گفته Schlueter، اثبات ZK این مشکل حریم خصوصی را نه تنها برای Web3 بلکه کل اینترنت حل می کند.

مربوط: استقبال از رقابت سالم – چند ضلعی zkEVM سرب

او افزود: “با اثبات دانش صفر، ما در واقع می‌توانیم ببینیم چگونه می‌توان از همان ابتدا داده‌ها را با افشای اطلاعاتی که لازم است، ایمن کرد.”

“من فکر می کنم این مسیری را که ما با اینترنت می رویم به طور گسترده تغییر می دهد.”

اثبات ZK می‌تواند زندگی توسعه‌دهندگان و نگهبانان داده را بسیار آسان‌تر کند، زیرا دیگر نیازی به انتخاب بین ایجاد یک محیط خصوصی یا خصوصی ندارند. بهینه سازی تجربه کاربری، شلوتر توضیح داد و افزود:

“این دو چیز با ساختاری که ما در حال حاضر اینترنت داریم در جنگ هستند.”

Tiancheng Xie، مدیر ارشد فناوری پلت فرم قابلیت همکاری با قدرت ZK Polyhedra، به کوین تلگراف گفت که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است از خصوصیات حریم خصوصی و مقاوم در برابر سانسور ارائه شده توسط پروفسورهای ZK نیز بهره مند شوند.

Schlueter گفت: امور مالی، هویت و بازی از دیگر بخش‌هایی هستند که از اثبات ZK سود می‌برند

او ادعا کرد که مؤسسات مالی بیشتری به دنبال راه‌حل‌های ZK هستند تا حریم خصوصی را در جایی که شرکت‌ها مناسب می‌دانند، تقویت کنند.

مجله: بنیانگذار Polygon Miden، ZK-rollup ها آخرین بازی برای مقیاس بندی بلاک چین هستند.

گزارش اضافی توسط Zhiyuan Sun.