دریافت اپلیکیشن

ادغام یوان دیجیتال به سفرهای هوایی تجاری چینی معرفی شد

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

[ad_1]
به گزارش بیت ارز و به نقل از کوین تلگراف

به عنوان برنامه آزمایشی برای چین ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، یوان دیجیتال، بلند می شود، گزارش شده است که مسافران تجاری چینی می توانند با استفاده از ارز جدید هزینه بلیط هواپیما را پرداخت کنند.

همکاری بین بانک بازرگانان چین، یک شرکت بانکداری تجاری و اداره هواپیمایی کشوری منجر به معرفی خبرگزاری هوانوردی غیرنظامی چین در گزارشی اعلام کرد که یک پلتفرم e-CNY با هدف تسهیل تراکنش‌ها برای مسافران در شبکه هوانوردی.

به گفته این آژانس، پلتفرم جدید معرفی شده شرکت ها و کارآفرینان را قادر می سازد از یوان دیجیتال برای پرداخت راحت بلیط هواپیما تجاری استفاده کنند. علاوه بر این، مسافران این فرصت را خواهند داشت تا از ارز دیجیتال برای دسترسی به خدمات جدید از طریق این پلتفرم استفاده کنند.

در این گزارش آمده است که China Travel Service، یک شرکت مسافرتی مستقر در سوژو، قبلاً از این پلت فرم برای خرید بلیط از طرف مشتریان خود استفاده کرده است.

در مراسم افتتاحیه به مناسبت راه اندازی رسمی این پلتفرم، در 18 ژوئیه، هم اداره هواپیمایی کشوری و هم بانک بازرگانان چین خواستار استفاده بیشتر از یوان دیجیتال شدند و گفتند که در بررسی کاربرد یوآن دیجیتال در حوزه های مختلف صنعت هوانوردی غیرنظامی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی چین (PBoC)، به طور فعال استفاده از یوان دیجیتال را تشویق کرده است. در شبکه حمل و نقل چین شایان ذکر است، فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن و فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن در سال 2022 همکاری خود را برای طرح یوان دیجیتال مرتبط با محموله اعلام کردند.

مربوط: یوان دیجیتال چین به حجم تراکنش 250 میلیارد دلاری نزدیک می شود – رئیس بانک مرکزی

به همین ترتیب، در راستای تلاش‌های یکپارچه‌سازی یوان دیجیتال، شبکه‌های راه‌آهن، اتصالات ریلی سبک و سیستم‌های مترو در منطقه آزمایشی برای تسهیل ارتقاء یافته اند پرداخت بدون درز یوان دیجیتال، مستقل از اتصالات برق یا شبکه. علاوه بر این، مسیرهای اتوبوس در داخل منطقه نیز اکنون جای می گیرند پرداخت یوان دیجیتال از مسافران. همچنین، در اوایل سال جاری، چندین باجه عوارض بزرگراه در منطقه آزمایشی شروع به پذیرش یوان دیجیتال به عنوان روش پرداخت کردند.

شایان ذکر است که شهر شنژن نزدیک به 36 میلیون نفر را فاش کرد کیف پول های یوان دیجیتال باز شده است توسط ساکنان آن و بیش از هفت میلیون کیف پول جدید از ابتدای سال جاری ایجاد شده است. این رشد مداوم برنامه آزمایشی CBDC در بخش‌های مختلف نشان‌دهنده عزم چین برای متحول کردن اقتصاد خود با ترویج پذیرش گسترده یوان دیجیتال است.

مجله: آسیا اکسپرس: چین شاخک های CBDC را گسترش می دهد، مالزی رقیب جدید کریپتو HK است