دریافت اپلیکیشن

صرافی های متمرکز به دروازه هایی برای DeFi – مدیر عامل بنیاد dYdX تبدیل خواهند شد

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

[ad_1]
به گزارش بیت ارز و به نقل از کوین تلگراف

بنیاد dYdX، یک مؤسسه غیرانتفاعی مستقل مالی غیرمتمرکز (DeFi) که برای پشتیبانی از پروتکل dYdX تأسیس شده است، که اخیراً یک شبکه آزمایشی عمومی برای آخرین نسخه خود، v4 راه اندازی کرده است. به گفته این بنیاد، این امر dYdX را برای راه اندازی قریب الوقوع شبکه اصلی v4 جلوتر از برنامه قرار می دهد، چیزی که بنیاد ادعا می کند نشان دهنده تمرکززدایی کامل برای dYdX است.

همانطور که کوین تلگراف اخیرا گزارش داده است، راه اندازی شبکه آزمایشی 5 جولای چهارمین نقطه عطف از پنج نقطه عطف dYdX در نقشه راه به سمت تمرکززدایی در سال گذشته است.

در نسخه زنده فعلی خود، dYdX هنوز تا حدی متمرکز در نظر گرفته می شود. در حالی که در واقع هیچ یک از دارایی های کاربر را بر عهده نمی گیرد، اما همچنان از یک دفتر سفارش متمرکز و سیستم تطبیق استفاده می کند. جدیدترین نسخه، پس از راه اندازی کامل، ظاهراً این مشکل را حل می کند.

در حال حاضر، dYdX روزانه کمی بیش از ۱ میلیارد دلار وجوه جابه‌جا می‌کند و به عنوان بزرگترین مبادله غیرمتمرکز جهان برای اوراق قرضه بدون تاریخ سررسید در نظر گرفته می‌شود.

مربوط: 5 پلتفرم وام دهی همتا به همتا (P2P) برای وام گیرندگان و وام دهندگان

در مصاحبه ای با Cointelegraph در کنفرانس انجمن اتریوم در پاریس، مدیر عامل بنیاد dYdX، Charles d’Haussy در مورد حرکت به سمت تمرکززدایی کامل و معنای آن برای ارائه دهندگان متمرکز دائمی بحث کرد.

d’Haussy گفت: “آنها صادقانه رقیب پروتکل dYdX نیستند.” آنها در اوایل از بازار حمایت کرده اند. ما نباید فراموش کنیم که Perpetuals توسط BitMex اختراع شد که یک موجودیت متمرکز است.

مدیر عامل، وضعیت فعلی صنعت را انتقالی توصیف کرد و گفت که به سمت “اختلال غیرمتمرکز” پیش می رود.

با این حال، او به سرعت اشاره کرد که این لزوما سازمان های متمرکز را در رقابت با DeFi قرار نمی دهد. از نظر او، نه تنها برای هر دو طرف فضایی برای همزیستی وجود دارد، بلکه فرصت‌هایی برای همکاری وجود دارد که به طور کلی می‌تواند به نفع مشتریان ارزهای دیجیتال باشد.

وی افزود، چه در ماه‌های آینده و چه در چند سال آینده، انتظار دارد صرافی‌های متمرکز به عنوان دروازه‌ای برای صرافی‌های غیرمتمرکز عمل کنند.

«من قطعاً می‌توانم دنیایی را تصور کنم که در آن ممکن است یک نهاد متمرکز با KYC (مشتری خود را بشناس) و پروفایل‌های ریسک روی مشتریان (…) معاملات محلی را در داخل ارائه دهد. شاید آنها با یکپارچگی ساده تر و اتصال از صرافی متمرکز به دیفای، تجربه بهتری (در مقایسه) با DeFi را به مشتریان خود ارائه دهند.”

مدیر عامل شرکت توضیح داد که وضعیت پیشنهادی غیرعادی نخواهد بود و از ایده موسسات بانکداری مالی سنتی چند خدمتی به عنوان مثال استفاده کرد.

اگر امروز در بانک خود به این موضوع فکر می کنید، کار اصلی بانک شما سپرده شماست. و بانک شما به شما بیمه می فروشد، بانک شما به شما وام مسکن می فروشد، بانک شما چیزهای مختلفی را به شما می فروشد.

به گفته داوسی، الگوی مالی این است که با یک تجارت اصلی، «نان و کره خود» شروع کنید و سپس خدمات مربوطه را در کنار آن پیدا کنید.

او این را «مثبتی برای اکوسیستم» می‌نامد، تا زمانی که مردم را قادر می‌سازد تا خدمات رمزنگاری را به روشی که برای آنها کار می‌کند استفاده کنند.

به گفته داوسی، «مردم می خواهند چیزها را به روش های مختلف مصرف کنند. و اگر برای شما راحت‌تر است یا اگر احساس راحتی می‌کنید که یک موجودیت به شما کمک می‌کند تا تجربه رمزنگاری خود را مدیریت کنید، و این موجودیت دسترسی شما را به DeFi فراهم می‌کند، فکر می‌کنم این عالی است.