دریافت اپلیکیشن

مرکز سکه و انجمن بلاک چین لایحه «غیرقابل اجرا» DeFi سنای ایالات متحده را مورد انتقاد قرار دادند

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

[ad_1]
به گزارش بیت ارز و به نقل از کوین تلگراف

نهادهای حامی صنعت کریپتو لایحه جدید پیشنهادی سنای ایالات متحده را به دلیل رویکردی مغشوش برای تنظیم بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورد انتقاد قرار دادند.

در 20 ژوئیه، اندیشکده رمزارز Coin Center و گروه حمایت از رمزارز، انجمن بلاک چین، بیانیه‌های جداگانه‌ای منتشر کردند که این قانون را به عنوان روشی «درهم»، «غیرقابل اجرا» و «غیرقانونی» برای تنظیم DeFi توصیف کردند.

قانون تقویت امنیت ملی دارایی‌های رمزنگاری شده دو حزبی (CANSEE) در 18 جولای معرفی شد. لایحه با هدف حاکمیت در پولشویی است نقض در DeFi

در صورت تصویب، این قانون مجازات‌های جدیدی را برای هر کسی که برنامه‌ای را که برای تسهیل تراکنش‌ها با استفاده از پروتکل دارایی دیجیتال طراحی شده است را «کنترل» یا «در دسترس قرار می‌دهد» گسترش می‌دهد. آنها همچنین ملزم به رعایت استانداردهای ضد پولشویی و گزارشگری مالی هستند.

تعریف اینکه چه کسی یا چه چیزی یک پروتکل DeFi را “کنترل می کند” توسط وزیر خزانه داری ایالات متحده باقی مانده است – اقدامی که برخی کارشناسان می گویند منجر به اعمال کنترل های بیش از حد بر روی DeFi می شود.

در وبلاگ 20 جولای خود پستمرکز کوین نوشت که این لایحه «اختیار عملاً نامحدودی را به وزیر می‌دهد تا تصمیم بگیرد که برای تعیین یک «کنترل» پروتکل چه چیزی لازم است.

علاوه بر این، اندیشکده این لایحه را مغایر قانون اساسی اعلام کرد، زیرا با توسعه دهندگان نرم افزاری که – به عنوان گسترش آزادی بیان – از حق انتشار کد در اصلاحیه اول قانون اساسی برخوردارند، سرکوب می کند.

Coin Center همچنین نگران دامنه این قانون بود و گفت که از نظر طراحی، DeFi غیرمتمرکز است – به این معنی که از نظر قانونی برای اعمال کنترل بر پروتکل معین می تواند مشکل ساز باشد.

مربوط: Liquid Staking مقام اول را در گزارش DeFi: Binance دارد

کریستین اسمیت، مدیر عامل انجمن بلاک چین نگرانی های مرکز کوین را تکرار کرد و قانون جدید را غیرقابل اجرا توصیف کرد.

اسمیت این لایحه را به دلیل اغراق آمیز بودن حضور پولشویی در DeFi و ارزهای دیجیتال به طور گسترده تر مورد توجه قرار داد.

در حال حاضر، تراکنش‌های غیرقانونی بخش کوچکی از حجم کل را نشان می‌دهند: تنها 0.24 درصد از کل تراکنش‌های دارایی دیجیتال در سال 2022، بسیار کمتر از معاملات مالی سنتی».

اسمیت گفت که سازمان‌های مجری قانون فدرال از قبل به ابزار و تخصص برای مبارزه با این «مسئله نسبتا کوچک اما مهم» مجهز شده‌اند. در نهایت، اسمیت اقدامات تنبیهی جدید در این لایحه را به عنوان زائد محکوم کرد.

در حالی که سازمان‌های رمزارز دامنه گسترده این لایحه را هدف گرفته‌اند، خزانه‌داری ایالات متحده در 7 آوریل گزارش مشخص شد که بسیاری از پروتکل‌های DeFi متمرکزتر از آنچه ادعا می‌شود هستند، اغلب دارای تمرکز بالایی از سرمایه و قدرت رای در دستان چند دارنده توکن هستند.

مجله: چگونه افراد باهوش روی ممکوین های احمقانه سرمایه گذاری می کنند – برنامه 3 نقطه ای برای موفقیت