دریافت اپلیکیشن

بیت کوین دیگر دارایی انتخابی برای مجرمان نیست

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

[ad_1]
به گزارش بیت ارز و به نقل از کوین تلگراف

جنایت در وب 3 از بیت کوین دور می شود (بیت کوین) به استیبل کوین‌ها در حالی که طرح‌های پونزی رایج هستند، به گفته رئیس سابق مشاوره فنی ارزهای دیجیتال Elliptic.

تارا آنیسون آخرین بینش‌ها را از دنیای تیره و تار جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال طی ارائه‌ای در روز پایانی به اشتراک گذاشت. EthCC در پاریس، به طیف گسترده ای از روش ها پرداخته است که دارایی های دیجیتال یا جرم را تسهیل می کنند یا برای پولشویی استفاده می شوند.

به گفته آنیسون، بیت کوین دیگر ارز دیجیتال انتخابی برای انجام فعالیت های غیرقانونی یا پولشویی نیست. همانطور که صنعت ارزهای دیجیتال به بلوغ رسیده است، ایجاد پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ترکیب سرویس‌ها و استیبل کوین‌ها راه‌های جدیدی را برای مجرمان فراهم می‌کند.

منبع: تارا آنیسون

مجرمان به سمت استفاده از دارایی‌های دلاری، مانند USD Coin (USDC)، به دلیل دسترسی آسان و قابلیت شستشو از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) روی آورده‌اند.

جنایتکاران از آن به عنوان نقطه هدف استفاده می کنند. همچنین شستن آن از طریق Dex’s بسیار آسان است. نقدینگی عمیق، حجم بسیار خوبی وجود دارد، بنابراین بسیار نگران کننده است.»

آنیسون یک پوشش نقره‌ای بالقوه از دیدگاه اجرای قانون را برجسته کرد و اشاره کرد که صادرکنندگان متمرکز مانند Circle می‌توانند توکن‌های USDC خاص را قبل از اینکه مجرمان بتوانند از طریق DEX یا صرافی‌های متمرکز «از دارایی خارج شوند» را مسدود کنند.

آنچه اکنون شاهد آن هستیم افزایش تعداد حساب‌های USDC و USDC است که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند و اینها وجوه مسدود شده‌ای هستند که مجرمان اکنون نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

طرح‌های پونزی و هرمی همچنان یکی از ویژگی‌های این بخش هستند و آنیسون خاطرنشان کرد که 7.8 میلیارد دلار از قربانیان ناخواسته این نوع کلاهبرداری‌ها به سرقت رفته است.

مطالب مرتبط: چگونه IRS با استفاده از تجزیه و تحلیل بلاک چین 10 میلیارد دلار ارز دیجیتال را توقیف کرد

مجرمان در حال یافتن راه های پیچیده تری برای پولشویی هستند. آنیسون گفت که مبادله زنجیره ای و مبادله دارایی رایج است زیرا مجرمان سعی می کنند فعالیت های غیرقانونی را پنهان کنند.

ما آن را در حدود 4.1 میلیارد دلار دیده‌ایم. بنابراین آنها با استفاده از یک دکس می پرند. آنها از یک سرویس مبادله سکه استفاده می کنند، از میکسر استفاده می کنند، از یک پل استفاده می کنند، همه اینها اساساً برای اینکه شرکت های تجزیه و تحلیل بلاک چین را از مسیر خارج کنند.

آنیسون گفت که 1.2 میلیارد دلار سرقت شده از DEX ها در نهایت به صرافی های متمرکز ختم می شود. در مقایسه با سال های گذشته، کلاهبرداری در این بخش 46 درصد کاهش یافته است. به گفته آنیسون، دلیل آن بازار نزولی مداوم است که به ناچار جذابیت این بخش را برای مجرمان سایبری کمتر کرده است.

آنها کمتر هیاهو می شوند، قیمت ها پایین تر است، بنابراین برای مجرمان سودآور نیست. بنابراین حداقل دفعه بعد که در بازار نزولی هستیم. به خاطر داشته باشید که کلاهبرداری ها حداقل کاهش یافته است.

آنیسون همچنین استفاده فزاینده از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم ها و تامین مالی فعالیت های تروریستی را مورد توجه قرار داد و TRON و USDT را به عنوان دارایی های محبوب برای استفاده غیرقانونی برجسته کرد.

ظهور تجربیات متاورس نیز باعث شده است که فضا بازیگران بدجنس را به خود جذب کند. جرایم مختلفی نیز در دنیای مجازی در حال ظهور هستند، از جمله حملات فیشینگ، سرقت NFT، آلوده کردن کیف پول و هک واقعیت افزوده.

ارائه آنیسون واقعیت فعالیت مجرمانه در این بخش را برجسته کرد، که مستلزم افزایش هوشیاری و اقدامات امنیتی برای محافظت از کاربران و مبارزه با فعالیت های غیرقانونی است.

مجله: سازمان های اجرایی ایالات متحده در حال افزایش داغ جرایم مرتبط با رمزنگاری هستند