دریافت اپلیکیشن

بیت کوین و کریپتو برای صعود بیشتر آماده می شوند زیرا سهام به دنبال افزایش سود اخیر خود هستند

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

[ad_1]
به گزارش بیت ارز و به نقل از کوین تلگراف

رکودی که مدت‌ها مورد انتظار بود و در نتیجه از سرگیری بازار نزولی در سال 2022 که بسیاری انتظار داشتند، تاکنون در سال 2023 محقق نشده است. در واقع، اکثر دارایی‌ها پیشنهاد قیمتی پیدا کرده‌اند و نزدک در 12 جولای به بالاترین حد خود در 52 هفته گذشته رسید.

این چگونه می تواند باشد و آیا این تجمع ادامه خواهد داشت؟

مایکل بری از کوتاه بزرگ شهرت در ژانویه اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است تا اواخر سال 2023 دچار رکود شود شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) کاهش یافته است و فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش داد (توجه داشته باشید که چاپ شاخص قیمت مصرف‌کننده در هفته گذشته بسیار کمتر از حد انتظار بود که به افزایش اخیر دامن زد). از نظر او این امر منجر به افزایش تورم دیگری خواهد شد.

اخیراً، لین آلدن، تحلیلگر مستقل ماکرو و رمزارز، این موضوع را در خبرنامه ای که در این ماه منتشر شد، بررسی کرد.

در این گزارش، آلدن محیط تورمی امروز را با مقایسه آن با دو دوره مشابه اما متفاوت بررسی می کند: دهه 1940 و 1970. از این، او نتیجه می گیرد که اقتصاد ایالات متحده احتمالاً در حالی که سطحی از تورم مداوم را تجربه می کند، متوقف می شود یا یک رکود خفیف را تجربه می کند. این می تواند به این معنی باشد که بازارها تا زمانی که یک رکود رسمی شروع شود به روند صعودی خود ادامه می دهند.

مبارزه با تورم فدرال رزرو همچنان ادامه دارد

تفاوت مهم بین این دو دوره شامل وام‌دهی سریع بانکی و کسری‌های مالی بزرگ پولی است که آلدن پیشنهاد می‌کند که عوامل زیربنایی تورم هستند. اولی در دهه 1970 و زمانی که بچه‌های پررونق شروع به خرید خانه کردند، اتفاق افتاد، در حالی که دومی در طول جنگ جهانی دوم در نتیجه تامین مالی تلاش‌های جنگ رخ داد.

دهه 2020 بیشتر شبیه دهه 1940 است تا دهه 1970، با این حال فدرال رزرو در حال اجرای کتاب سیاست های پولی دهه 1970 است. این می تواند کاملاً معکوس باشد. همانطور که آلدن توضیح می دهد:

«بنابراین با افزایش نرخ‌های فدرال رزرو، هزینه‌های بهره فدرال افزایش می‌یابد و کسری فدرال به طرز طعنه‌ای در زمانی که کسری‌ها علت اصلی تورم بودند، افزایش می‌یابد. این خطر شبیه به تلاش برای خاموش کردن آتش روغن آشپزخانه با آب است، که منطقی است اما آنطور که انتظار می رود کار نمی کند.

به عبارت دیگر، تورم امروز اساساً ناشی از ایجاد بدهی جدید فدرال است، یا ممکن است برخی آن را چاپ پول دولتی بدانند.

افزایش نرخ بهره برای آرام کردن تورم می تواند کارساز باشد، اما این برای تورمی است که ریشه در گسترش اعتبار مرتبط با وام های بانکی دارد. در حالی که نرخ‌های بالاتر با گران‌تر کردن وام‌گیری و در نتیجه کاهش ایجاد وام در بخش خصوصی، چنین تورمی را رام می‌کند، با افزایش میزان بهره بدهی به این بدهی‌ها، کسری‌های مالی را بدتر می‌کند. بدهی فدرال امروز بیش از 100 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) است، در حالی که در دهه 1970 فقط 30 درصد بود.

هزینه های پرداخت بهره دولت فدرال در مقابل نرخ موثر وجوه فدرال. منبع: FRED

در حالی که فدرال رزرو با افزایش 500 واحدی نرخ بهره در مدت کمی بیش از یک سال، برخی از بخش‌های اقتصاد را سرد کرده است، علت اصلی محیط تورمی کنونی بررسی نشده است. و با نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بسیار بالاتر از ایالات متحده در 50 سال پیش، وضعیت فقط با سرعت بیشتری بدتر خواهد شد. اما بازارها از جمله سهام فناوری و ارزهای رمزنگاری شده انعطاف پذیر باقی مانده اند، حتی اگر همبستگی بین این دو شکسته شده است.

به این ترتیب، فدرال رزرو ممکن است از ابزاری استفاده کند که برای این وضعیت مناسب نیست، اما این امر حداقل در حال حاضر بازارها را متوقف نکرده است.

Big Tech برآوردهای رکود را به چالش می کشد و سهام را به پیش می برد

علیرغم نبرد فدرال رزرو با تورم و انتظار فعالان بازار برای یک رکود غیرقابل اجتناب، نیمه اول سال 2023 برای سهام کاملاً صعودی بوده است و این افزایش تا ماه جولای ادامه دارد. در حالی که اوراق قرضه دوباره فروخته شده و بازدهی را به بالاترین حد در سال 2022 رسانده است، دارایی های ریسکی مانند سهام فناوری افزایش یافته است.

مهم است که توجه داشته باشید که این رالی در درجه اول توسط تنها هفت سهام، از جمله نام‌هایی مانند Nvidia، Apple، Amazon و Google هدایت شده است. این سهام وزن نامتناسب نزدک را تشکیل می دهند:

مربوط: سهام ماینینگ بیت کوین در سال 2023 عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارند، اما داده های زنجیره ای نشان دهنده توقف احتمالی است.

اوراق قرضه، کریپتو و فناوری بالاست

رشد فناوری تا حد زیادی به دلیل تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی و تعداد انگشت شماری سهام با سقف کلان نیز باعث کاهش نقدینگی بازار اوراق قرضه شده است.

آلدن اشاره می کند که چگونه این کار در اواخر سال گذشته آغاز شد:

اما پس از آن برخی چیزها در شروع سه ماهه چهارم 2022 شروع به تغییر کردند. خزانه داری ایالات متحده شروع به تخلیه نقدینگی به بازار کرد و انقباض کمی فدرال رزرو را خنثی کرد و شاخص دلار کاهش یافت. S&P 500 پایین آمد و شروع به تثبیت کرد. نقدینگی در بازارهای اوراق قرضه دولتی شروع به کاهش کرد. دارایی‌های مختلف مبتنی بر نقدینگی مانند بیت‌کوین برگشت داده شد.»

گزارش 11 ژوئیه از Pantera Capital مشاهدات مشابهی را انجام می دهد و اشاره می کند که نرخ بهره واقعی نیز در مقایسه با دهه 1970 داستان بسیار متفاوتی برای گفتن دارد.

بر اساس این گزارش، «بازارهای سنتی ممکن است دچار مشکل شوند – و بلاک چین ممکن است یک پناهگاه امن باشد»، تا حدی به این دلیل که «فدرال رزرو باید به افزایش نرخ‌ها ادامه دهد»، با توجه به اینکه نرخ‌های واقعی در منفی 0.35 درصد باقی می‌مانند. این گزارش همچنین از این نتیجه گیری می کند: “هنوز خطرات زیادی در اوراق قرضه وجود دارد.”

این گزارش در ادامه خاطرنشان می‌کند که در حالی که اکثر کلاس‌های دارایی دیگر به نرخ‌های بهره حساس هستند، کریپتو حساس نیست. همبستگی بیت کوین با سهام در سال 2022 به دلیل فروپاشی «نهادهای متمرکز بیش از حد اهرمی» بود. امروز، این همبستگی به سطوح نزدیک به صفر رسیده است:

همبستگی بیت کوین با S&P 500. منبع: Pantera Capital

یکی از نکات کلیدی ممکن است این باشد که به نظر می رسد دارایی های ریسک فعلاً دارای قیمت پیشنهادی هستند. با این حال، این روند می تواند به راحتی تا پایان سال معکوس شود.

دن مورهد از Pantera Capital این را به خوبی گفت که:

پس از معامله 35 سال از چرخه های بازار، متوجه شدم که بازارهای طولانی مدت ممکن است سقوط کنند. فقط سرمایه گذاران می توانند درد زیادی را تحمل کنند. (…) یک سال کامل از TerraLUNA/SBF/و غیره می گذرد. وقت کافی بود ما می توانیم تجمع کنیم اکنون.”

روند قیمت بیت کوین و بازده سال به سال. منبع: Pantera Capital

با نصف شدن درست در گوشه و کنار چشم انداز a صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین در افق، به نظر می رسد که کاتالیزورهای کریپتو تقریباً در هر موقعیتی آماده شکست هستند.