دریافت اپلیکیشن

تامین مالی Web3 VC به شدت کاهش می یابد

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

به گزارش بیت ارز , داده‌های Crunchbase نشان می‌دهد که تأمین مالی شرکت‌های Web3 از سرمایه‌گذاران خطرپذیر در سه‌ماهه دوم امسال در مقایسه با فصل مشابه در سال 2022، 76 درصد کاهش یافته است.

شرکت های Web3 در سه ماهه دوم سال 2023 اندکی بیش از 1.8 میلیارد دلار در مقایسه با 7.5 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته جذب کردند.در نیمه اول سال 2023، استارت‌آپ‌های Web3 3.3 میلیارد دلار جذب کردند که در مقایسه با 16 میلیارد دلار در نیمه اول سال 2022، 78 درصد کاهش داشت.در سه ماهه دوم سال جاری تنها 720 میلیون دلار توسط ده صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر ارز دیجیتال (VC) جمع آوری شد.

Crunchbase استارت‌آپ‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین را برای تشکیل صنعت Web3 انتخاب کرد.این داده ها تأیید می کند که استارت آپ ها از زمستان رمزنگاری که سال گذشته پس از سقوط تعداد زیادی از شرکت های بزرگ به صنعت ضربه زد، آرامش زیادی پیدا نکرده اند.

استارت آپ های مستقر در ایالات متحده بیشترین سرمایه را جذب کردند

استارت آپ های Web3 مستقر در ایالات متحده از نظر تعداد معاملات انجام شده و مقدار پول جمع آوری شده در سال جاری پیشتاز بودند.شرکت های مستقر در ایالات متحده 45 درصد از کل بودجه VC کریپتو در سه ماهه دوم 2023 را به خود اختصاص دادند و پس از آن انگلیس با 7.7 درصد، سنگاپور با 5.7 درصد و کره جنوبی با 5.4 درصد قرار گرفتند.

شرکت های مستقر در ایالات متحده نیز از نظر معاملات انجام شده با 43 درصد پیشتاز هستند، پس از آن سنگاپور و بریتانیا هر کدام با 7.5 درصد و کره جنوبی با 3.1 درصد قرار دارند.گزارش Crunchbase همچنین به بخش‌هایی در صنعت Web3 اشاره کرد که بیشترین سرمایه‌گذاری خطرپذیر را جذب کردند.

تجارت، مبادله، سرمایه‌گذاری و وام‌دهی استارت‌آپ‌های مبتنی بر کریپتو بالاترین میزان را به دست آوردند و به 473 میلیون دلار رسید که 20 درصد از سرمایه مستقر شده را تشکیل می‌دهد.از سوی دیگر، Web3، NFTs، بازی، DAO و استارت‌آپ‌های metaverse 442 میلیون دلار جمع‌آوری کردند که 19 درصد از کل سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سه ماهه دوم را تشکیل می‌دهد.پروتکل کریپتو LayerZero در میان برترین ها قرار گرفت زیرا در اوایل سال جاری 120 میلیون دلار با حمایت Andreessen Horowitz (a16z)، کریستیز و دیگران جذب کرد.
سرمایه گذاران خطرپذیر به استارت آپ های هوش مصنوعی روی می آورند

در حالی که استارت‌آپ‌های کریپتو نتوانستند در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر علاقه ایجاد کنند، استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی (AI) همچنان شاهد رشد تصاعدی هستند.استارت آپ های مبتنی بر هوش مصنوعی در نیمه اول سال 2023 25 میلیارد دلار بودجه دریافت کردند.پروژه رمزنگاری ورلد کوین، مدیر عامل OpenAI، سام آلتمن، 115 میلیون دلار در دور سری C در می 2023 به رهبری Blockchain Capital جمع آوری کرد. این پروژه بحث برانگیز هوش مصنوعی و رمزنگاری را ادغام می کند تا یک موجودیت جهانی را به مردم ارائه دهد.

Runway، توسعه‌دهنده ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیو، ماه گذشته 141 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری C جمع‌آوری کرد.

Captions مستقر در ایالات متحده، استارتاپ استودیو خلاق مبتنی بر هوش مصنوعی، ۲۵ میلیون دلار در دوره ژوئن سری B به رهبری کلاینر پرکینز جمع آوری کرد.

این مقاله برای شما چقدر مفید بود ؟

20th - جولای ماه - 2023

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
اکوسیستم بلاکچین ایران

اکوسیستم بلاکچین ایران

مشاهده نقشه اکوسیستم بلاکچین ایران . شما میتوانید از لینک زیر مشاهده و دانلود نمایید .   ( مشاهده و دانلود )     بیت ارز عضو رسمی انجمن بلاکچین ایران

ادامه مطلب
هشدار مشکلات FCA: میم های رمزنگاری ممکن است قوانین تبلیغات مالی را نقض کنند

هشدار مشکلات FCA: میم های رمزنگاری ممکن است قوانین تبلیغات مالی را نقض کنند

به گزارش بیت ارز , رگولاتور ارشد مالی بریتانیا روز دوشنبه هشدار داد که میم های رمزنگاری در صورتی که با قوانین ارتقای مالی موجود مطابقت نداشته باشند، ممکن است به عنوان جرایم جنایی محسوب شوند. مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های پیشنهادی جدید از سوی «مرجع رفتار مالی» (FCA) نشان می‌دهد که چگونه «هر نوع ارتباط» را […]

ادامه مطلب
سرمایه گذار ARK کتی وود به ارزش 50.5 میلیون دلار دیگر از سهام کوین بیس را می فروشد

سرمایه گذار ARK کتی وود به ارزش 50.5 میلیون دلار دیگر از سهام کوین بیس را می فروشد

مدیر سرمایه گذاری مبتنی بر فناوری، ARK Invest، یکی از بزرگترین دارندگان سهام Coinbase (COIN) محسوب می شود. این شرکت بیش از 10.5 میلیون سهم دارد و برای مدت طولانی، شرکت خوشحال بود که به انباشت سهام ادامه دهد و به خرید بیشتر ادامه دهد. با این حال، از هفته گذشته، این شرکت فروش سهام […]

ادامه مطلب
ربات کیف پول تلگرام، پرداخت بیت کوین و USDT را برای بازرگانان فعال می کند

ربات کیف پول تلگرام، پرداخت بیت کوین و USDT را برای بازرگانان فعال می کند

ربات کیف پول تلگرام به بازرگانان امکان می دهد بیت کوین (BTC) و تتر (USDT) را از طریق برنامه پیام رسانی بپذیرند. Wallet، یک ربات تلگرامی ساخته شده بر روی بلاک چین شبکه باز (TON) که به کاربران امکان انتقال ارزهای رمزنگاری شده در چت را می دهد، یک راه حل پرداخت رمزنگاری راه اندازی […]

ادامه مطلب
صرافی بیت گت وضعیت بدون بدهی و ذخیره 1.44 میلیارد دلاری را در گزارش جولای اعلام کرد

صرافی بیت گت وضعیت بدون بدهی و ذخیره 1.44 میلیارد دلاری را در گزارش جولای اعلام کرد

صرافی رمزارز Bitget اعلام کرده است که ذخایر آن به 1.44 میلیارد دلار رسیده است و رسماً بدون بدهی است. طبق اعلام Bitget، نسبت ذخیره کلی صرافی اکنون 223 درصد است، بیش از دو برابر حمایت استاندارد 100٪ (یا 1 به 1) که از همه صرافی ها در صنعت انتظار می رود. این صرافی که […]

ادامه مطلب