دریافت اپلیکیشن

هشدار مشکلات FCA: میم های رمزنگاری ممکن است قوانین تبلیغات مالی را نقض کنند

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه

به گزارش بیت ارز , رگولاتور ارشد مالی بریتانیا روز دوشنبه هشدار داد که میم های رمزنگاری در صورتی که با قوانین ارتقای مالی موجود مطابقت نداشته باشند، ممکن است به عنوان جرایم جنایی محسوب شوند.

مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های پیشنهادی جدید از سوی «مرجع رفتار مالی» (FCA) نشان می‌دهد که چگونه «هر نوع ارتباط» را می‌توان به عنوان یک تبلیغ مالی در نظر گرفت و مشمول بخش 21 قانون خدمات مالی و بازارها می‌شود. این قانون بیان می‌کند که شخص نمی‌تواند در جریان تجارت، دیگران را به انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری دعوت یا ترغیب کند.

به گفته رگولاتور، این حکم به میم ها نیز کشیده می شود. FCA نوشت: «ما میم‌ها و سایر ارتباطات مشابه را دیده‌ایم که در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شوند و کاربران اغلب متوجه نمی‌شوند که تابع قوانین ما هستند. اضافه کرد:

استفاده از میم ها در تبلیغات به ویژه در بخش دارایی های رمزنگاری رایج است.

به‌عنوان یک طبقه دارایی به‌ویژه محبوب در میان جوانان، میم‌ها مسلماً در ارتباط آنلاین بخش‌های بزرگ صنعت – از جمله جامعه و کسب‌وکارهای آن- با یکدیگر نقش اساسی دارند.در واقع، ارزهای رمزپایه اصلی تقریباً بسیار کم محبوب شده‌اند، اما به دلیل شهرت ممی که نشان می‌دهند – مانند Dogecoin (DOGE)، که در حال حاضر نهمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.یکی دیگر از ارزهای دیجیتال الهام گرفته از Dogecoin – Floki (FLOKI) – در سال 2021 تبلیغاتی را برای سکه خود در حمل و نقل عمومی لندن اجرا کرد که بعداً توسط اداره استانداردهای تبلیغاتی (ASA) ممنوع شد. با این حال، FCA قبلاً هشدار داده بود که قبل از اینکه بتواند مستقلاً چنین کمپین‌های تبلیغاتی را دنبال کند، به مقامات جدیدی از سیاست‌گذاران نیاز دارد.

در گزارش خود، FCA نمونه‌ای از یک تبلیغ کریپتو غیرمنطبق را ارائه کرد که بینندگان را تشویق می‌کند تا یورو خود را به جای خرید خواربار، در ارزهای دیجیتال خرج کنند.

FCA تصریح کرد: «شرکت‌های دارایی رمزارز همچنین باید آگاه باشند که ما قوانین نهایی و دستورالعمل‌های پیشنهادی را در مورد نحوه اعمال قوانین ارتقای مالی در مورد آنها و مواردی که باید در هنگام برقراری ارتباط با تبلیغات مالی در نظر گرفته شوند، منتشر کرده‌ایم.»

شرکت‌های رمزنگاری مانند Coinbase قبلاً به تنظیم‌کننده‌های بریتانیا نسبت به همتایان آمریکایی خود شفافیت حقوقی بسیار بیشتری در مورد اینکه چگونه شرکت‌های صنعتی می‌توانند از قانون پیروی کنند، اعتبار داده‌اند. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، در مواجهه با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تصمیم خود را برای انتقال دفتر مرکزی به بریتانیا در صورتی که نتواند زمینه قانونی در خانه پیدا کند، نشان داده است.

ماه گذشته، قانونگذاران در این کشور لایحه خدمات مالی و بازارها را تصویب کردند که به قانونگذاران اختیار داد تا چارچوبی متناسب برای دارایی های دیجیتال ایجاد کنند.

این مقاله برای شما چقدر مفید بود ؟

20th - جولای ماه - 2023

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
اکوسیستم بلاکچین ایران

اکوسیستم بلاکچین ایران

مشاهده نقشه اکوسیستم بلاکچین ایران . شما میتوانید از لینک زیر مشاهده و دانلود نمایید .   ( مشاهده و دانلود )     بیت ارز عضو رسمی انجمن بلاکچین ایران

ادامه مطلب
تامین مالی Web3 VC به شدت کاهش می یابد

تامین مالی Web3 VC به شدت کاهش می یابد

به گزارش بیت ارز , داده‌های Crunchbase نشان می‌دهد که تأمین مالی شرکت‌های Web3 از سرمایه‌گذاران خطرپذیر در سه‌ماهه دوم امسال در مقایسه با فصل مشابه در سال 2022، 76 درصد کاهش یافته است. شرکت های Web3 در سه ماهه دوم سال 2023 اندکی بیش از 1.8 میلیارد دلار در مقایسه با 7.5 میلیارد دلار […]

ادامه مطلب
سرمایه گذار ARK کتی وود به ارزش 50.5 میلیون دلار دیگر از سهام کوین بیس را می فروشد

سرمایه گذار ARK کتی وود به ارزش 50.5 میلیون دلار دیگر از سهام کوین بیس را می فروشد

مدیر سرمایه گذاری مبتنی بر فناوری، ARK Invest، یکی از بزرگترین دارندگان سهام Coinbase (COIN) محسوب می شود. این شرکت بیش از 10.5 میلیون سهم دارد و برای مدت طولانی، شرکت خوشحال بود که به انباشت سهام ادامه دهد و به خرید بیشتر ادامه دهد. با این حال، از هفته گذشته، این شرکت فروش سهام […]

ادامه مطلب
ربات کیف پول تلگرام، پرداخت بیت کوین و USDT را برای بازرگانان فعال می کند

ربات کیف پول تلگرام، پرداخت بیت کوین و USDT را برای بازرگانان فعال می کند

ربات کیف پول تلگرام به بازرگانان امکان می دهد بیت کوین (BTC) و تتر (USDT) را از طریق برنامه پیام رسانی بپذیرند. Wallet، یک ربات تلگرامی ساخته شده بر روی بلاک چین شبکه باز (TON) که به کاربران امکان انتقال ارزهای رمزنگاری شده در چت را می دهد، یک راه حل پرداخت رمزنگاری راه اندازی […]

ادامه مطلب
صرافی بیت گت وضعیت بدون بدهی و ذخیره 1.44 میلیارد دلاری را در گزارش جولای اعلام کرد

صرافی بیت گت وضعیت بدون بدهی و ذخیره 1.44 میلیارد دلاری را در گزارش جولای اعلام کرد

صرافی رمزارز Bitget اعلام کرده است که ذخایر آن به 1.44 میلیارد دلار رسیده است و رسماً بدون بدهی است. طبق اعلام Bitget، نسبت ذخیره کلی صرافی اکنون 223 درصد است، بیش از دو برابر حمایت استاندارد 100٪ (یا 1 به 1) که از همه صرافی ها در صنعت انتظار می رود. این صرافی که […]

ادامه مطلب